Zdrowa sypialnia jest kluczem do porządnego wypoczynku, dlatego utrzymanie higieny w tym pomieszczeniu ma szczególne znaczenie. Gruntowne porządki to również sprzątanie miejsc, których nie widać gołym okiem oraz poświęcenie uwagi przedmiotom, których nie sprzątamy co tydzień.  Na co zwrócić uwagę? 

PO PIERWSZE ŁÓŻKO

  • Sprzątając sypialnię pamiętajmy o miejscach, w których często utrzymuje się wilgoć i ciepło – należą do nich zasłony, pluszowe zabawki, dywany, ale przede wszystkim materace, poduszki i pościel. To właśnie w tych miejscach najchętniej zagnieżdżają się roztocza szkodliwe dla wszystkich, a w szczególności dla alergików. 
  • O ile pościel jesteśmy w stanie i powinniśmy prać raz w tygodniu, o tyle trudniej jest zadbać o czyszczenie wnętrza naszego materaca, gdzie noc w noc spędzamy kilka godzin w ciągu doby. Materace czyści się gorącą parą, najlepiej wynająć do tego profesjonalistów z odpowiednim sprzętem. Parowe czyszczenie materacy to jedyna akceptowalna metoda konserwacji, ponieważ standardowe preparaty i środki dezynfekujące w płynie działają głównie na powierzchni. 
  • Porządek utrzymuj również pod łóżkiem. Przechowywanie dużej ilości rzeczy pod łóżkiem lub bałagan sprawiają, że łatwiej gromadzi się tam kurz. Pozostawiając tę przestrzeń wolną ułatwiamy sobie sprzątanie. Jeśli już musimy przechowywać coś pod łóżkiem zadbajmy o pudełka lub kosze, które można łatwo wyciągnąć lub odsunąć.

Nie masz czasu na generalne porządki tej jesieni?
Skorzystaj z profesjonalnego wsparcia firmy sprzątającej!

PORZĄDKOWANIE UBRAŃ

 
  • Wałęsające się wszędzie ubrania to po prostu bałagan, świadczący o naszej dezorganizacji i braku czasu. Dlaczego? Dobrze przemyślana szafa, komoda czy sztanga na ubrania rozwiązuje ten problem. Dobrym pomysłem jest wyznaczenie w szafie półki, na której będziemy przechowywać lekko noszone ubrania – to pozwoli na uniknięcie „sterty” ubrań na sypialnianym fotelu lub co gorsza na podłodze, ubrań, w których chodzimy na co dzień, a nie są jeszcze przeznaczone do prania.
  • Przeprowadzając generalne porządki warto przebrać wszystkie ubrania i wyrzucić lub spakować do oddania te, których już nie używamy, są poplamione lub dziurawe. Warto dbać o to na bieżąco podstawiając np. w szafie pudło, do którego można wrzucać wszystko co się nie nadaje do chodzenia.

MINIMALIZM WSKAZANY

  • Minimalizm jest najbardziej wskazany, ponieważ wszystkie nagromadzone w sypialni przedmioty wpływają niekorzystnie na nasz umysł – przed i w czasie snu. Postaraj się nie gromadzić rzeczy na półkach i w zasięgu wzroku. Jeśli musisz, gromadź je w pudełkach lub w szafie. Wskazane jest natomiast umieszczenie w sypialni jakiegoś przedmiotu, który będzie sprzyjać odprężeniu i zrelaksowaniu np. nasz ulubiony obraz czy świece. Dobrym rozwiązaniem będą również rośliny, jednak tylko wtedy, kiedy będą one nadawać się do warunków panujących w sypialni i nie zakłócą procesu regeneracji sił.
  • Nie gromadź w sypialni nadmiernej ilość przedmiotów, szczególnie urządzeń elektrycznych, takich jak: komputer, telewizor czy telefon stacjonarny. Wszystkie te sprzęty emitują fale elektromagnetyczne, które wpływają na układ nerwowy i utrudniają sen i wypoczynek. W dłuższej perspektywie mogą wpływać na nasze zdrowie powodując wiele przewlekłych chorób. Zaleca się sprzęty tego typu umieścić w biurze lub innym pomieszczeniu w domu.

PODSTAWA TO PORZĄDEK

  • Oprócz wymienionych wyżej czynności, ważne jest także gruntowane posprzątanie pomieszczenia. Dokładne starcie kurzu ze wszystkich powierzchni, wyczyszczenie grzejników, lamp, listew przypodłogowych, drzwi i okien, a następnie dokładne odkurzenie pomieszczenia i wymycie podłóg. Jeżeli w naszej sypialni posiadamy dywan, niezwykle ważne jest jego regularne pranie, najlepiej metodą ekstrakcyjną, która dogłębnie oczyści materiał i jego wnętrze z kurzu, roztoczy i brudu.

Planujesz generalne porządki?

Przeczytaj nasz poradnik jak dokładnie posprzątać kuchnię

W Helping Hand Kłodzko wycena sprzątania jest zawsze bezpłatna!